Z jakiego powodu trzeba wyjmować na noc ruchome protezy zębów?

korony protetyczne zakładane są w gabinecie dentystycznym
Zalety koron protetycznych od dentysty
13 marca, 2020
leczenie zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego w gabinecie stomatologicznym
Zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego – jak to się leczy?
9 kwietnia, 2020

Z jakiego powodu trzeba wyjmować na noc ruchome protezy zębów?

jak dbać o protezę zębów? dlaczego należy zdjąć protezę przed snem?

Nieważne, jak doskonale proteza zębowa ruchoma została dopasowana do pacjenta, jest kilka powodów, jakie wskazują na to, że z protezami zębowymi nie należy kłaść się spać. Jedną z najważniejszych przyczyn, według których należy wyjmować protezę do snu, jest to, że gromadzą się na niej bakterie. Polecenia stomatologów są jednoznaczne. By proteza działała bez zastrzeżeń, powinno się ją regularnie myć oraz dbać. Mycie jamy ustnej oraz skrupulatne mycie protezy ma znaczący wpływ na powstrzymywanie rozwoju bakterii oraz zachowywanie zdrowia.

Ponadto, korzystając z protezy ruchomej, często przeszkadza podrażnianie dziąseł. Obtarcia i podrażnienia mogą wywoływać zapalne stany dziąseł, z tego powodu warto wyznaczyć czas na odpoczynek błonom śluzowym w trakcie nocy. Innym ważnym powodem świadczącym o tym, że trzeba ściągać protezę do snu jest możliwość zadławienia. W czasie snu, nie jesteśmy w pełni świadomi naszych ruchów, co może skończyć się zniszczeniem albo połamaniem protezy oraz zadławieniem.

W przypadku, kiedy nie wie się jak powinno się dbać o protezę, warto przedyskutować swoje obawy z dentystą. Trzeba pamiętać, że właściwa pielęgnacja protezy pozwala utrzymać ją w ładnym stanie na długo. Protezy zębowe zazwyczaj służą 5-7 lat. Później wyrabiają się i powinno się wymienić je na nowe, żeby mieć pewność, że są dobrze dopasowane.