Implanty dentystyczne – w jaki sposób odbudować kość

Co robić, by uniknąć osłabienia szkliwa i dziąseł?
16 marca, 2021
Struktura oraz typy implantów stomatologicznych
17 marca, 2021

Implanty dentystyczne – w jaki sposób odbudować kość

Jakość kości jest kwestią podstawową dla wszczepienia implantów zębów. Utrata zębów wywołuje przekształcenia jamy ustnej nie tylko biorąc pod uwagę aspekt estetyczny jak i zdrowotnym. Niewypełniony ubytek skutkuje pojawieniem się nasilającego się zaniku kości żuchwy, co z kolei negatywnie wpływa na pozostałe zęby. Zanik oparcia może spowodować, że i one będą się poruszać, a potem wypadać. Z tego względu również uzupełnienie luk jest takie istotne. Aby zabieg wszczepienia implantów zębowych był dostępny, w miejscu wszczepu musi znaleźć się wystarczająca ilość kości. Bywa jednak tak, że osoby chcące wypełnić lukę implantem zębowym mają zbyt niewielką ilość kości. Nie stanowi to problemu, ponieważ to nie odbiera im to możliwości całkowicie, by implant właściwie się zrósł i utrzymał w dobrym położeniu.

Brak kości da się odtworzyć. Nowoczesne substancje stosowane w stomatologii pozwalają lekarzowi dentyście nie tylko na uzupełnienie braku kostnego. Stosowany materiał zwykle wspomaga naturalny przyrost kości. Z tego względu zabiegi sterowanej regeneracji kości stały się znane i stosowane przez świetnych stomatologów. Taki sposób odbudowy kości przed zabiegiem wszczepienia implantów dentystycznych jest w pełni bezpieczny, a lekarz dentysta implantolog przeprowadza go przy znieczuleniu miejscowym. Stomatolog umieszcza przygotowany materiał w strefie objętej zanikiem, a potem okrywa go specjalną membraną. Na całkowitą odbudowę kości pod implanty zębów niestety należy poczekać ok. 3-6 miesięcy. Wtedy dopiero lekarz dentysta może bezpiecznie wszczepić implant.