Jakie problemy występują podczas wyrzynania ósemek

Trwałe implanty zębowe
15 marca, 2021
Implanty podczas jednej wizyty w klinice stomatologicznej
16 marca, 2021

Jakie problemy występują podczas wyrzynania ósemek

Wyrastanie ósemek może wywoływać problemy. Zazwyczaj okres wyrastania ósemek jest rozciągnięty w czasie i często bolesny. Nie u wszystkich osób ósemki się wyrzynają. Zdarza się, że rośnie jedna, dwie, niekiedy nie wychodzą w ogóle. Mówią o tym czynniki genetyczne i zwykle miejsce w jamie ustnej. Obecne przy wyrzynaniu się ósemek obrzęk dziąsła i ból nie we wszystkich przypadkach świadczą o tym, że wyrzynają się w nieprawidłowo. Pomimo tego należy umówić spotkanie z dentystą, żeby uniknąć bolesnych efektów złego wyrzynania się ósemek.

Problem jest w momencie, gdy wzrost ósemek jest niepoprawne. Dla przykładu gdy wyrastają wykrzywione czy ponad linię innych zębów, wrastają w policzek, podrażniają dziąsła albo okazują się zębami zatrzymanymi. Szczególny ból może występować z uwagi na ucisk na pozostałe trzonowce, a także gdy w pobliżu pojawia się próchnica. Obok bólu podczas wyrzynania ósemek może pojawić się też gorączka, szczękościsk, a także obrzęk oraz stan zapalny. Pojawienie się tych symptomów nie we wszystkich przypadkach prowadzi do ekstrakcji ósemek, ale niewątpliwie lekarz stomatolog powinien zaradzić na problem.

Niekiedy jest tak, że ósemki stomatolog wyrywa profilaktycznie, dlatego że w niektórych przypadkach utrzymanie ich czystości jest utrudnione, co zwykle prowadzi do rozwoju próchnicy. Obok usunięcia ósemek lekarz stomatolog może pomóc również na inne sposoby. Żeby załagodzić nieprzyjemny proces wyrzynania, może naciąć dziąsło i przepisać środki przeciwbólowe i antybiotyki.