Implantologia

Implanty zębów

Implantologia jest obecnie najnowszą dziedziną stomatologii. Opiera się na wypełnieniu i odbudowie braków w uzębieniu. Implant to sztuczny korzeń zęba wykonany indywidualnie, w szczególności z tytanu, imitujący usunięty lub utracony wcześniej korzeń naturalny. Implant stomatologiczny umożliwia wstawienie nowej korony zębowej na miejscu utraconego zęba. Implanty umieszcza się w kość wyrostka zębowego.

Korona takiego zęba przyczepiana jest na dobre i dopasowywana kolorem i teksturą do pozostałych zębów, by zminimalizować widoczność ubytku. Implanty stomatologiczne mogą zastępować zęby pojedynczo, a także całe łuki zębowe. Implanty wpływają na komfort pacjenta przy jednocześnie najwyższym standardzie jakości. Chirurg stomatolog dopasowuje najwłaściwsze z dostępnych uzupełnień osobno dla każdego pacjenta. Po zabiegu implanty stomatologiczne widziane są jak naturalne zęby.

Czy każdy może mieć implanty?

Współczesny rozwój stomatologii oznacza, że leczenie stomatologiczne jest możliwe u właściwie każdego. Wszczepianie implantów, chociaż zalicza się do tych bardziej wymagających, z biegiem lat staje się co raz bardziej bezpieczny. Pomimo tego jest kilka przeciwskazań, jakie należy przemyśleć, decydując się na taki zabieg.

Po pierwsze implantów nie wstawia się u kobiet w ciąży ani w przypadku osób z zaburzeniami układu krzepnięcia krwi czy z zaawansowaną osteoporozą. Ograniczeniem jest także trwająca choroba nowotworowa i nieustabilizowana cukrzyca. Implantów nie wszczepia się u dzieci oraz osób do 16 roku życia, ze względu na wciąż postępujący proces wzrostu kości szczęki.

Część przeciwwskazań nie wyklucza całkowicie możliwości wszczepienia implantów, jednak muszą być one omówione ze stomatologiem. Są to np. osoby zmagające się z chorobami psychicznymi, wadami serca czy z chorobą Parkinsona. Rozmowy z dentystą potrzebują również osoby, które latami są uzależnieni od papierosów.

Implanty mogą być wszczepione tylko przy dobrej kondycji kości szczęki i jamy ustnej, dlatego pacjenci zmagający się z dolegliwościami takimi jak próchnica czy parodontoza, muszą najpierw podjąć leczenie stomatologiczne, nim będą mogli przyjąć zabieg wszczepienia implantów.

W innych wypadkach nie ma przeciwwskazań do używania implantów. Każdy, kto pomyślnie przejdzie konsultację medyczną może mieć wykonane implanty..

Zalety implantów zębów

• Są wysoko estetyczne.
  • Łatwo zachować ich higienę.
  • Wiernie zastępują naturalne zęby.
  • Mogą zastąpić jeden lub więcej zębów.
  • Nie trzeba ich wymieniać z upływem lat.
  • Można na nich oprzeć protezę całkowitą.
  • Wszczepianie implantów to zabieg bezbolesny.
  • Są trwałe, dlatego często służą pacjentom do końca życia.
  • Prawidłowo zagojone nie przemieszczają się i nie tracą na jakości.
  • Nadają się do odtworzenia uzębienia bez szlifowania pozostałych zębów.