Leczenie kanałowe

Leczenie kanałowe pod mikroskopem

Fundamentalnym celem leczenia kanałowego jest naprawienie zaatakowanej bakteriami miazgi zęba. Taki rodzaj leczenia uznaje się za jeden z najbardziej skomplikowanych zadań lekarza endodonty wykonującego leczenie kanałowe, ale większość przeprowadzanych pod mikroskopem zabiegów daje pożądane efekty. Leczenie kanałowe daje możliwość uratowania naturalnego zęba. Za sprawą wysokiej skuteczności tego zabiegu, obecnie możliwe jest uratowanie zębów, jakie jeszcze kilka lat temu były zwyczajnie usuwane.

Dzięki leczeniu kanałowemu pod mikroskopem ząb w większej części pozostaje naturalny. Zadaniem stomatologa jest zaledwie odbudowa korony zębowej. To bardzo ważne, bo w przypadku konieczności usunięcia zęba, zawsze należy wypełnić lukę by zapobiec dalszym zmianom w jamie ustnej. Leczenie kanałowe może uratować pacjenta przed dodatkowymi zmartwieniami.

Po czym poznać, że potrzebne jest leczenie kanałowe?

Leczenie kanałowe jako jedno z najcięższych zabiegów w gabinecie dentystycznym, wymaga doskonałego sprzętu oraz fachowego chirurga szczękowego. O tym, że zwykłe leczenie zachowawcze nie pomoże, może sygnalizować nieznośny ból zęba, zmiana jego koloru, nadmierna wrażliwość albo opuchlizna lub stan zapalny. W przypadku pojawienia się pierwszych oznak, trzeba szybko pojechać do stomatologa, by był w stanie ocenić, jaki rodzaj leczenia okaże się bardziej dopasowany. Z reguły bywa tak, że leczenie kanałowe to jedyny ratunek dla bardzo zepsutego zęba.

Stomatolog endodonta, który podejmuje leczenie kanałowe, używa mikroskopu, za pomocą którego zabieg jest w pełni precyzyjny. Dzięki użyciu mikroskopu stomatolog endodonta może starannie przejrzeć zainfekowaną przez bakterie miazgę zębową i ocenić, jaką część zęba trzeba oczyścić.

W wypadku, kiedy choroba jest rozwinięta, dobrze zastanowić się nad zastosowaniem leczenia kanałowego. Inaczej ostatnim sposobem będzie całkowite usunięcie zęba. Lukę po usuniętym zębie należy jak najszybciej uzupełnić, aby nie narażać się na powstawanie następnych dolegliwości jamy ustnej. To z kolei oznacza nowe wydatki – przez konieczność zakupu protezy lub zaaplikowania implantu.