Leczenie kanałowe pod mikroskopem

proteza zębowa oparta na implantach w gabiniecie stomatologicznym Dentysta
Stabilizacja protezy na implantach
7 stycznia, 2020
usuwanie ósemek - wizyta w gabinecie stomatologicznym Dentysta
Usuwanie ósemek: czy to konieczne?
20 stycznia, 2020

Leczenie kanałowe pod mikroskopem

leczenie kanałowe zębów pod mikroskopem w gabinecie stomatologicznym dentysta

Leczenie kanałowe oceniane jako jedno z najcięższych zabiegów w stomatologii, wymaga odpowiedniego sprzętu i utalentowanego chirurga szczękowego. O tym, że zwykłe leczenie zachowawcze nie wystarczy, może sygnalizować uporczywy ból zęba, zmieniona barwa, silna wrażliwość albo opuchlizna czy stan zapalny. W przypadku występowania sygnałów, powinno się natychmiast zgłosić się do stomatologa, aby był w stanie ocenić, jaki sposób leczenia będzie najlepszy. Powszechnie jest tak, że leczenie kanałowe to jedyny ratunek dla silnie zniszczonego zęba.

Lekarz endodonta, który przeprowadza leczenie kanałowe, używa mikroskopu, za pomocą którego zabieg jest jak najbardziej dokładny. Dzięki zastosowaniu mikroskopu lekarz endodonta może gruntownie przejrzeć zniszczoną przez bakterie miazgę zęba oraz zdecydować, jak wielką część zęba należy wyczyścić.

W przypadku, kiedy infekcja jest zaawansowana, najlepiej pomyśleć o zgłoszeniu się do leczenia kanałowego. W przeciwnym razie jedynym rozwiązaniem będzie całkowita ekstrakcja zęba. Pustkę po usuniętym zębie trzeba niezwłocznie wypełnić, by zmniejszyć ryzyko następnych dolegliwości jamy ustnej. To niestety pociąga za sobą nowe wydatki – przez konieczność zastosowania protezy albo wszczepienia implantu.

Leczenia kanałowego nie powinno się obawiać, dlatego że odbywa się pod efektywnym miejscowym znieczuleniem.