Zalecenia po wszczepieniu implantu zębów

Co ma wpływ na zdrowie zębów?
1 marca, 2021
Jak uzupełnić ząb – wkład koronowo-korzeniowy
2 marca, 2021

Zalecenia po wszczepieniu implantu zębów

Jak postępować po wszczepieniu implantu ?  Zabieg implantacji jest dość trudny dla pacjenta. Wydobrzenie dziąseł i przyzwyczajenia organizmu do implantu zajmuje trochę czasu, dlatego osoba zdecyduje się na takie leczenie musi szczególnie uważać. Niedługo po wszczepieniu implantu ukazuje się obrzęk dziąseł, co powinno się łagodzić okładami z lodu. Można też zastosować specjalne żelowe woreczki z apteki do zamrażania w lodówce.

W pierwszych dniach powinno się też zrezygnować bardzo ciepłych pokarmów oraz wypróbować półpłynną dietę. Nie powinno się używać strefy jamy ustnej, w której umieszczono implant, by dziąsło mogło odnawiać się bez podrażnień. Niewskazane jest też dotykanie językiem albo operowanego miejsca, by nie dopuścić do podrażnień lub zakażenia. Powinno się również odłożyć alkohol oraz papierosy, dlatego że rozciągają czas gojenia się dziąseł. Ponadto na czas  mniej więcej miesiąca nie powinno się podejmować wysiłku fizycznego.

Bardzo ważne w tym przypadku jest wykonywanie zaleceń dentysty. Szczególnie co do używania antybiotyków oraz leków przeciwbólowych. Samodzielne pomniejszanie albo powiększanie dawek bez decyzji dentysty może stać się zagrożeniem dla zdrowia. Warto też płukać jamę ustną przeznaczonymi do tego płukankami. Posiadają one zastosowanie łagodzące, odkażające oraz przeciwbakteryjne. Natomiast w czasie szorowania zębów, powinno się unikać miejsca zabiegu, a zęby myć miękką szczoteczką.

Obowiązkowe jest też pojawianie się na wizytach kontrolnych oraz odwiedzanie dentysty, jeśli tylko wystąpią przejmujące objawy.