Co ma wpływ na zdrowie zębów?

Ratunek dla dziąseł
1 marca, 2021
Zalecenia po wszczepieniu implantu zębów
2 marca, 2021

Co ma wpływ na zdrowie zębów?

Zwykle powtarza się o tym, jak konieczna jest profilaktyka i prawidłowa higiena jamy ustnej. Stomatolodzy alarmują przed negatywnymi skutkami zapominania o myciu zębów, ale istnieje także wiele innych złych przyczyn. Co psuje zęby poza brakiem higieny albo tak samo znanymi z psucia słodkościami? Z reguły są to drobne nawyki, które niekorzystnie wpływają na stan zębów.

Na topie każdych list w temacie niszczenia zębów muszą pojawić się papierosy. Powszechnie wiadomo, że znajdujące się w nich szkodliwe substancje nie tylko szkodzą zębom, ale i ogólnie organizmowi. Są tacy ludzie, którzy mają skłonności do używania zębów jako otwieracza do butelek. Tego rodzaju postępowanie nie tylko naraża zęby na uszkodzenia i mikropęknięcia, ale także zwiększa zagrożenie ukruszenia. Takie same skutki przynosi zaciskanie i zgrzytanie zębami. Spowodowane tym przedwczesne starcie zębów, sprawia zniszczenie ich naturalnej ochrony. Zęby psuje również obgryzanie długopisów, ołówków czy paznokci. To z kolei sprzyja mnożeniu się bakterii i rozwojowi próchnicy.

Nawyki jedzeniowe też wpływają na zdrowie zębów. Podjadanie między posiłkami wytwarzają osad na zębach, jakiego większość ludzi nie usuwa w trakcie zapracowanego dnia. Warto również wiedzieć, że niektóre pokarmy i płyny powodują przebarwienia lub niszczą szkliwo przez wysoką zawartość kwasów.

Właściwa higiena pomaga w przeciwdziałaniu niszczeniu zębów, ale warto pamiętać, aby wykonywać to prawidłowo. Za silne szczotkowanie uszkadza szkliwo i uraża  dziąsła. Warto więc myć z uwagą.