Zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego – leczenie u dentysty

Zastosowanie koron protetycznych w stomatologii
26 lutego, 2021
Czy wolno leczyć zęby z aparatem ortodontycznym?
27 lutego, 2021

Zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego – leczenie u dentysty

Cykliczne wizyty u dentysty pozwalają pacjentom nie tylko troszczyć się o kondycję oraz higienę jamy ustnej, ale dzięki nim można łatwo wykryć zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego. Ten staw odpowiada za kierowanie żuchwą w tył i na przód oraz w lewo i w prawo. Ze względu na to jego poprawne działanie warunkuje właściwą wymowę albo na przykład funkcje żucia.

Wszystkie kłopoty ze stawem skroniowo-żuchwowym da się łatwo dostrzec, co sprawia, że możliwe jest szybkie rozpoczęcie leczenia. W gabinetach stomatologicznych diagnozy przeprowadzane są za pomocą specjalnego deprogramatora pod kontrolą chirurga stomatologa. Spostrzeżenie problemu nie jest skomplikowane z uwagi na różnorodność występujących w takim przypadku symptomów.

Do najpopularniejszych sygnałów problemów ze stawem skroniowo-żuchwowym należy zaciskanie i zgrzytanie zębami. Równie częste są trudności w gryzieniu twardego jedzenia lub szerokim otwieraniu ust oraz konieczność mocnego przyciskanie zębów, żeby stykały się ze sobą. Zdarza się też tak, że występują kliknięcia i trzaski w stawach albo zauważamy szybkie zniszczenie, starcie lub nadwrażliwość zębów. Takich symptomów nie należy bagatelizować, ponieważ towarzyszą im często bóle karku, głowy lub pleców, a do tego przechylenia zębów oraz kłopoty z innymi stawami.