W jakich przypadkach potrzebne będzie leczenie kanałowe?

Czy fachowe wybielanie zębów w gabinecie stomatologicznym lampą wybielającą u każdego działa?
9 marca, 2021
Leczenie bezzębia – implanty zębów a całkowite uzupełnienie protetyczne?
10 marca, 2021

W jakich przypadkach potrzebne będzie leczenie kanałowe?

Leczenie kanałowe polega na naprawianiu zębów, które z różnych względów są dogłębnie zainfekowane. Dentyści zajmujący się leczeniem kanałowym rozpoznają i wiedzą jak zwalczać choroby miazgi zębów i okołowierzchołkowych tkanek. Z reguły leczenie kanałowe jest konieczne wtedy, kiedy powstaje martwica, zapalenie lub zgorzel zęba.

Główne symptomy, jakie wskazują na to, że dzieje się coś szkodliwego to przeważnie ból, ćmienie i obrzęk zęba. Zazwyczaj występuje także przesadna wrażliwość na zimno i ciepło, a oprócz tego ból towarzyszący spożywaniu pokarmu i napojów. Dodatkowo da się dostrzec zmianę koloru zęba. W takim wypadku powinno się niezwłocznie skontaktować się z dentystą. Pojawienie się symptomów nie zawsze świadczy o tym, że niezbędne jest leczenie kanałowe, ale wizyta jest konieczna do postawienia diagnozy.

W gabinecie dentystycznym dentysta oceni źródło bólu albo zmian w jamie ustnej. Zwykle choroby miazgi zęba rozwijają się w wyniku próchnicy albo zgromadzonych bakterii. Podłożem problemu bywa niekiedy złamanie zęba albo zakażenie. Z uwagi na to stomatolog endodonta powinien porządnie zbadać zdrowie zębów. W ten sposób określi, czy niezbędne jest leczenie kanałowe, czy mniej poważny zabieg dentystyczny.

Jeśli trzeba będzie wykonać leczenie kanałowe, nie ma się czego obawiać. Przy nowoczesnym leczeniu kanałowym pod mikroskopem wszystko przebiega sprawnie i bezboleśnie.