Usuwanie ósemek kłopotliwa ósemka

Jak usunąć ząb zatrzymany?
8 lutego, 2021
Projekt uśmiechu
9 lutego, 2021

Usuwanie ósemek kłopotliwa ósemka

Usunięcie ósemek to popularny zabieg w chirurgii stomatologicznej. Wykonuje się go, kiedy pojawia się problem z zębami mądrości lub zapobiegawczo za zgodą stomatologa chirurgicznego. Ósemki to zęby wyrastające około dwudziestego roku życia. Zdarza się, że jest to nieprzyjemne doświadczenie, ze względu na to, że ich wyżynanie wiąże się z silnym bólem. Problem pojawia się jednak dopiero, kiedy zęby te wyżynają się krzywo albo jeżeli nie ma dla nich miejsca. W takich przypadkach pacjenci kierowani są na zabieg ekstrakcji. Dodatkowym powodem może być ich niewłaściwe osadzenie w jamie ustnej, które skutkuje niedokładnym czyszczeniem, a ono może ułatwiać rozwój próchnicy. Profilaktycznie usuwa się je, kiedy jest ryzyko, że ząb będzie sprawiał problemy w przyszłości. Dobrym wiekiem na ekstrakcję ósemek są okolice dwudziestego roku życia, ponieważ organizm jest wtedy w najlepszym stanie fizycznym i psychicznym. W tym wieku kości są już całkowicie rozwinięte i organizm szybciej wraca do zdrowia. Kiedyś zęby mądrości były człowiekowi niezbędne, jednak współcześnie spożywany pokarm uległ zmianie wraz z biegiem czasu i tak naprawdę są one już niepotrzebne.

Ekstrakcja nie kojarzy się pacjentom najlepiej, jednak dzięki rozwojowi technologii stomatologicznej nie zabiegu nie trzeba się bać. W celu zniwelowania bólu, chirurg stomatologiczny używa znieczulenie miejscowe, co sprawia, że ekstrakcja przebiega zupełnie bezboleśnie. Nawet kiedy czasami ząb wymaga rozcięcia na kilka części, aby móc łatwiej go wyciągnąć.