Rozwój ósemek

Wytrzymałe implanty zębów
26 listopada, 2020
Implanty stomatologiczne podczas jednej wizyty w klinice dentystycznej
4 grudnia, 2020

Rozwój ósemek

Wyrzynanie ósemek może powodować problemy. W dużym stopniu okres wyrzynania się ósemek jest rozłożony w czasie i często nieprzyjemny. Nie u wszystkich ósemki się wyrzynają. Nieraz jest tak, że wychodzi jedna, dwie, czasem nie wychodzą w ogóle. Regulują to czynniki genetyczne i często miejsce w szczęce. Towarzyszące wyrzynaniu się ósemek dolegliwości bólowe nie za każdym razem świadczą o tym, że rosną w nieprawidłowo. Mimo to należy umówić spotkanie w klinice dentystycznej, by uniknąć nieprzyjemnych efektów nieodpowiedniego wyrzynania się ósemek.

Problem pojawia się w momencie, gdy wyrzynanie ósemek jest niewłaściwe. Dla przykładu gdy rosną wykrzywione albo poza linię zębów, wrastają w policzek, podrażniają dziąsła albo stają się zębami zatrzymanymi. Najsilniejszy ból może pojawić się z uwagi na ucisk na inne trzonowce, a czasami gdy w pobliżu pojawia się próchnica. Oprócz bólu w czasie wyrzynania ósemek może wystąpić również gorączka, szczękościsk, a także stan zapalny i obrzęk. Pojawienie się takich dolegliwości nie za każdym razem prowadzi do ekstrakcji ósemek, jednak nie ulega wątpliwości, że dentysta powinien zbadać kłopot.

Zdarza się tak, że ósemki dentysta usuwa zapobiegawczo, z uwagi na to, że w wielu przypadkach oczyszczanie ich szczoteczką jest trudne, co zwykle prowadzi do pojawienia się próchnicy. Oprócz usunięcia ósemek dentysta może wesprzeć pacjenta również innymi sposobami. Żeby ułatwić czas wyrzynania, może naciąć dziąsło i zalecić antybiotyki lub środki przeciwbólowe.