Ratunek dla dziąseł

Jak używać nici dentystycznych?
28 lutego, 2021
Co ma wpływ na zdrowie zębów?
1 marca, 2021

Ratunek dla dziąseł

Powodów bólu dziąseł może być bardzo dużo, ale nie należy ich ignorować. Pacjenci często decydują się na wizytę w gabinecie stomatologicznym w przypadku trudnego do zniesienia bólu zębów. Do dentysty powinno się zgłosić się także, gdy bolą dziąsła.

Ból dziąseł zazwyczaj pojawia się obok zaczerwienienia, obrzęku, a także krwawienia. Zwykle nie zwracamy większej uwagi na te objawy, myśląc, że to  tylko urażenie się szczoteczką do zębów, jednak takie przypadki mogą oznaczać początek poważniejszego problemu. Wynikający z tego stan zapalny, może powodować rozwój zapaleń przyzębia, zmian kieszonek dziąsłowych albo osuwania się dziąseł. To też bezpośrednio powoduje rozwój paradontozy, jednej z przyczyn wypadania zębów.

Z reguły stany zapalne rozwijają się w wyniku podrażnień, ze względu na niedokładne albo niewłaściwe szczotkowanie lub stosowanie nici dentystycznych. Odkładająca się płytka nazębna to siedlisko bakterii, które mogą spowodować stan zapalny. Bywa tak, że dolegliwości bólowe powstają także w wyniku uderzenia (urazu), korzystania ze źle dobranych protez, a także u kobiet ciężarnych.

Łatwym sposobem na złagodzenie bólu są specjalne, łagodzące żele lub płukanki sprzedawane w aptekach. Trzeba się jednak liczyć z tym, że w wielu przypadkach jedynie maskują ból i pozostawiają niewyleczony problem. Jeżeli stan zapalny utrzymuje się długo czas, należy bardzo szybko zobaczyć się ze stomatologiem. Wizyta w klinice dentystycznej oraz podjęcie leczenia wyeliminuje ból na dobre.