Jak przebiega chirurgiczna resekcja zęba w gabinecie stomatologicznym?

Całkowita proteza na implantach
10 marca, 2021
Czym jest pionowe złamanie korzenia zęba w stomatologii
11 marca, 2021

Jak przebiega chirurgiczna resekcja zęba w gabinecie stomatologicznym?

O ile zabieg endodontyczny jest ogromnie precyzyjnym zabiegiem, a stomatolog endodonta, który robi leczenie kanałowe, korzysta z mikroskopu, zdarza się, że trudno jest dotrzeć do wszelkich odnóg kanału zębowego. W takim przypadku niezbędna jest resekcja zęba. Polega to na dotarciu do przeoczonej części kanału zębowego, gdzie zostało infekcja. Aby dojść do kości stomatolog nacina tkankę śluzówki. Dzięki temu może porządnie obejrzeć ząb oraz zlikwidować zaatakowane przez chorobę fragmenty. W chwili, gdy kanał jest już odpowiednio czysty wypełnia go stomatologicznym cementem.

Tak jak do endodoncji, w klinikach dentystycznych, chirurg dentysta przeprowadza resekcję zęba pod mikroskopem. To sprawia, że ten zabieg jest dokładny oraz umożliwia stomatologowi dotrzeć do wszelkich odnóg kanału zębowego. Zwykle już po kilku dniach od momentu leczenia, stomatolog może zdjąć pacjentowi szwy. To, czy wszystko przebiegło prawidłowo, można stwierdzić, po upływie kilku tygodni, a tego podstawowym sygnałem będzie zniknięcie bólu.

Zwykle resekcja zęba potrzebna jest, kiedy stomatolog nie może zobaczyć dobrze zęba. Na przykład z uwagi na dziwną budowę kanału. Czasem jest tak, że wokół zainfekowanej tkanki pojawia się torbiel albo ropień . W takim wypadku nie ma możliwości dotarcia do zęba przez zabieg endodontyczny. Chirurg stomatolog zdecyduje co będzie najlepsze.