Dlaczego należy zdejmować przed snem ruchomą protezę zębów?

najlepszy aparat na zęby dla dziecka
20 lutego, 2021
Dlaczego higiena jamy ustnej jest ważna?
21 lutego, 2021

Dlaczego należy zdejmować przed snem ruchomą protezę zębów?

Nieważne, jak starannie ruchoma proteza zębowa była dobrana do jamy ustnej pacjenta, jest wiele czynników, jakie przeważają o tym, że z protezami zębowymi nie wolno spać. Jedną z najważniejszych przyczyn, według których powinno się wyjmować protezę do snu, jest to, że gromadzą się na niej bakterie. Opinie dentystów są równoznaczne. Aby proteza służyła poprawnie, trzeba ją regularnie myć i pielęgnować. Mycie jamy ustnej i skrupulatne mycie protezy ma znaczący wpływ na hamowanie rozmnażania bakterii i utrzymywanie zdrowia.

Co więcej, używając protezy ruchomej, jesteśmy narażeni na obcieranie dziąseł. Obtarcia i podrażnienia mogą wywoływać stany zapalne dziąseł, dlatego warto wyznaczyć czas na wytchnienie błonom śluzowym nocą. Dodatkowym ważnym powodem świadczącym o tym, że trzeba zdejmować protezę do spania jest ryzyko zadławienia. W trakcie nocy, nie jesteśmy w pełni świadomi naszych zachowań, co może skończyć się zniszczeniem albo połamaniem protezy i zadławieniem.

W sytuacji, kiedy nie jest się pewnym jak trzeba dbać o protezę, warto skonsultować swoje obawy z dentystą. Trzeba pamiętać, że właściwa pielęgnacja protezy pomaga utrzymać ją w korzystnym stanie na dłużej. Zębowe protezy zazwyczaj służą od pięciu do siedmiu lat. Później zużywają się i trzeba wymienić je na nowe, aby mieć pewność, że są odpowiednio dostosowane.