Co radzi dentysta po zabiegu wszczepienia implantu zębów

Leczenie kanałowe czy implanty?
12 maja, 2020
Ból zębów od zimna
28 maja, 2020

Co radzi dentysta po zabiegu wszczepienia implantu zębów

Jak postępować po zabiegu implantacji ?  Implantacja to zabieg trudny biorąc pod uwagę pacjenta. Naprawa dziąseł oraz przyjęcia przez ciało implantu zajmuje trochę czasu, z tego względu osoba przyjdzie na zabieg musi odpowiednio o siebie zadbać. Kilka dni po zabiegu ukazuje się opuchlizna dziąseł, co koniecznie powinno się łagodzić lodowymi okładami. Dobrze sprawdzają się w tym specjalne woreczki żelowe kupowane w aptece do schładzania w lodówce.

Na początku trzeba też wprzygotowywać bardzo ciepłych pokarmów i przenieść się na półpłynną dietę. Nie należy używać sfery jamy ustnej, w której wszczepiono implant, aby dziąsło mogło odnawiać się bez podrażnień. Niewskazane jest też dotykanie językiem albo miejsca implantu, aby zmniejszyć ryzyko podrażnień lub zakażenia. Trzeba także odłożyć papierosy i alkohol, ponieważ wydłużają czas zrastania się dziąseł. Ponadto na czas  około miesiąca nie powinno się wykonywać wysiłku fizycznego.

Bardzo istotne w tym przypadku jest stosowanie się zaleceń stomatologa. Przede wszystkim w stosunku do pobierania środków przeciwbólowych i antybiotyków. Samodzielne pomniejszanie albo powiększanie dawek bez zgody stomatologa może być zagrożeniem dla zdrowia. Nie zaszkodzi też płukać jamę ustną specjalnymi płukankami. Posiadają one zastosowanie łagodzące, odkażające i przeciwbakteryjne. Natomiast w czasie czyszczenia zębów, powinno się omijać miejsce zabiegu, a zęby myć miękką szczoteczką.

Obowiązkowe jest też pilnowanie wizyt kontrolnych oraz odwiedzanie stomatologa, kiedy tylko wystąpią przejmujące objawy.