Ból zębów od zimna

Co radzi dentysta po zabiegu wszczepienia implantu zębów
22 maja, 2020
Czy wolno leczyć zęby z aparatem ortodontycznym?
9 czerwca, 2020

Ból zębów od zimna

Wrażliwość zębów na ciepło lub zimno najczęściej zauważamy w czasie spożywania gorących i zimnych napojów lub podczas deseru składającego się z kawy i lodów. W takich przypadkach problem daje o sobie znać dokuczliwym bólem. Zazwyczaj powodem nadwrażliwości są otwarte szyjki zębowe. To oznacza kontakt jedzenia z zębinowymi kanalikami, a one prowadzą do silnie unerwionej miazgi .

Zwykle odkrycie szyjek zębowych powstaje z powodu recesji dziąseł lub starcia szkliwa. Tak samo dziąsła, tak samo szkliwo odpowiadają za ochronę zębów, dlatego jeżeli ulegną zniszczeniu, niewystarczająca ochrona sprawia ból. Kolejną przyczyną mogą być nieleczone próchnicowe ubytki albo latami stosowane popularnie plomby amalgamatowe. Amalgamat praktycznie nie izoluje miazgi zęba od wysokiej lub niskiej temperatury, stąd pacjenci noszący stare plomby mogą odczuwać dyskomfort.

Doraźny sposób by sobie ulżyć to korzystanie z płukanek i past dla nadwrażliwych zębów. Głównie dzięki temu usuwa się ryzyko natężenia nadwrażliwości. W takiej sytuacji najlepiej umówić się ze stomatologiem. W gabinecie dentystycznym pacjent odbierze profesjonalne preparaty, które łagodzą reakcję nerwów i przyspieszają zamknięcie kanalików zębinowych.

W walce z wrażliwością zębów na zimno i ciepło pomoże również ograniczenie kwaśnych napojów i potraw oraz szczególna higiena zębów.