Z jakiego powodu oczyszczanie języka jest wymagane?

Jak przyszykować się do ekstrakcji zęba?
14 marca, 2021
Trwałe implanty zębowe
15 marca, 2021

Z jakiego powodu oczyszczanie języka jest wymagane?

Zdrowie jamy ustnej to przede wszystkim dokładne szczotkowanie zębów z resztek jedzenia. Nie wolno zapominać, że bakterie zbierają się zarówno na powierzchni zębów, a także wszędzie w jamie ustnej. Samo oczyszczanie zębów nie eliminuje zatem stu procent bakterii. Z uwagi na formę języka, bakterie bez problemu się na nim odkładają. Dlatego dentyści powtarzają, że pragnąc absolutnie troszczyć się o jamę ustną, należy regularnie czyścić też język. Wszystko dlatego, że kiedy bakterie trwale przebywają w jamie ustnej generują dolegliwości związane z higieną zębów.

Niekiedy szczoteczki do zębów zaopatrzone są w dodatkowe gumowe powierzchnie wskazane do czyszczenia języka. Fragment szczoteczek, który odpowiada za czyszczenie języka znajdziemy w przypadku sonicznych szczoteczek do zębów (np. jako specjalna końcówka), jak i w przypadku zwykłych szczoteczek. W celu czyszczenia języka dentyści polecają dostępne w drogeriach specjalne skrobaczki lub czyściki, przeważnie wykonywane z gumy, które skutecznie eliminują bakterie z powierzchni języka.

Technika oczyszczania języka okazuje się nietrudna. Starczy robić koliste ruchy i z lewa na prawo tak, aby dokładnie wyeliminować bakterie. W tym celu można również posłużyć się pastą do zębów, a cały rezultat dobrze spotęgować odświeżającą płukanką do jamy ustnej. Tego typu kroki bardzo dobrze oczyszczają jamę ustną z bakterii oraz są świetnym krokiem higieny. Dla zachowania całkowitej higieny najlepiej chodzić na regularne kontrole u stomatologa.