Usuwanie zębów i korzeni zębów

Gdzie wybielić zęby lampą Beyond
11 lutego, 2021
Implanty stomatologiczne i ubytki tkanki kostnej
12 lutego, 2021

Usuwanie zębów i korzeni zębów

Usunięcie korzenia zęba to jeden z bardziej trudnych zabiegów, którym trudni się chirurg stomatolog. Wykonuje się go, gdy korzenie zębowe psuja się, a inne drogi leczenia nie działają. Lekarz musi dokładnie sprawdzić w jakim stanie są korzenie i wtedy może uznać konieczność ich usunięcia. W ten sposób blokuje się rozwój choroby. inną przyczyną usunięcia jest też korzeń, który nie wystaje powyżej poziomu kości. Nie powinien jednak wyłaniać się dalej, niż na jeden minimetr.

Wygląd zabiegu usunięcia korzenia zęba

Przed rozpoczęciem zabiegu stosuje się znieczulenie miejscowe. Jest to niezbędne, ponieważ aby dostać się do korzenia, chirurg stomatologiczny musi naciąć dziąsło, by je otworzyć. Czasami korzenie są ze sobą połączone, wtedy niezbędne jest zastosowanie piły aby je rozdzielić. Bywa tez tak, że konieczne jest przycięcie zęba. Wszystko uwarunkowane stopniem postępu choroby i połączenia korzeni i utrudnionego lub ułatwionego do nich dostępu. W szczególnych wypadkach zabieg ten odbywa się pod narkozą, chociaż dochodzi do tego tylko we właściwie zaopatrzonych klinikach i trudnych sytuacjach. Po usunięciu korzenia zęba przez najbliższe dwie godziny należy wstrzymać się od jedzenia i stosować zimne okłady. Zwiększa się wtedy ryzyko powstawania zakażeń, z tego powodu pacjent, w razie potrzeby, dostaje przypisane antybiotyki i leki przeciwbólowe.