Jaką metodą pielęgnować zdrowie dziąseł?

Jakie zalecenia są wskazane po ekstrakcji zęba?
9 października, 2020
Jak sprawić, by opanować strach przed chodzeniem do stomatologa?
20 października, 2020

Jaką metodą pielęgnować zdrowie dziąseł?

Od zdrowia dziąseł zależne jest to, czy zęby będą zdrowe. Dziąsła to też istotny element w trakcie rozdrabniania pokarmu. Na skutek chorób dziąseł, zęby osłabiają się, skąd mogą pojawiać się trudności z przegryzaniem. Czynników schorzeń dziąseł jest wiele, z uwag na to stomatolodzy zwracają uwagę na to, w jaki sposób się o nie troszczymy.

Fundamentalnym źródłem problemów dziąseł jest nieodpowiednia higiena zębów. Niestaranne albo niezbyt częste czyszczenie zębów oznacza, że w jamie ustnej gromadzą się pozostałości pokarmów. To wiedzie do następnego kłopotu, to jest powstawania kamienia nazębnego. Zdaniem stomatologów przyczyną chorób dziąseł są też wady zgryzu, przez które trudniej szczotkować zęby. Choroby dziąseł powstają ze względu na wystąpienie urazów mechanicznych. Np. od nieodpowiedniego mycia oraz korzystania z źle dobranej protezy. To może prowadzić do osuwania się (recesji) dziąseł oraz kolejnych dolegliwości, jakie trzeba leczyć poprzez poważniejsze zabiegi dentystyczne.

Pierwszym symptomem zapalnego stanu w dziąsłach są zaczerwienienie, ból, a także krwawienie w ciągu mycia. Występuje również wrażliwość na temperaturę lub słodki smak. Na szczęście można zadbać o dziąsła poprzez pocieranie dentystycznymi miękkimi szczoteczkami z gumy, używać żele przeciwzapalne lub skorzystać z łagodzących ziołowych naparów. Powinno się bezwzględnie regularnie odwiedzać gabinet dentystyczny, ze względu na co stale będzie mógł troszczyć się o zdrowie dziąseł.