Jak ustalić, czy jedynym sposobem ratunku zęba będzie leczenie kanałowe?

Czy wybielanie zębów u dentysty zawsze jest skuteczne?
4 września, 2020
Stomatologia estetyczna Toruń
15 września, 2020

Jak ustalić, czy jedynym sposobem ratunku zęba będzie leczenie kanałowe?

Leczenie kanałowe skupia się na ratowaniu zębów, które z wielu przyczyn zostały mocno zepsute. Dentyści trudniący się leczeniem endodontycznym diagnozują i wiedzą jak leczyć choroby miazgi i tkanek okołowierzchołkowych. Zwykle leczenie kanałowe jest niezbędne wtedy, gdy pojawia się martwica, zapalenie czy zgorzel miazgi zęba.

Najbardziej znane symptomy, które wskazują na to, że rozwija się coś szkodliwego to w głównej mierze ćmienie, ból i obrzęk zęba. Zazwyczaj występuje też wrażliwość na ciepło i zimno, a do tego ból przy pochłanianiu pokarmu i picia. Ponadto można także zauważyć zmianę barwy zęba. W takim przypadku należy jak najszybciej skontaktować się ze stomatologiem. Występowanie symptomów nie zawsze świadczy o tym, że konieczne będzie leczenie kanałowe, jednak wizyta będzie konieczna do wystawienia diagnozy.

W gabinecie dentystycznym dentysta oceni przyczyny bólu albo zmian w jamie ustnej. Przeważnie choroby miazgi zęba pojawiają się w skutek próchnicy albo bakterii. Podłożem problemu bywa też niekiedy złamanie zęba albo zakażenie. Dlatego dentysta endodonta powinien dokładnie sprawdzić stan zębów. Wtedy stwierdzi, czy konieczne jest leczenie kanałowe, czy mniej inwazyjny zabieg dentystyczny.

Jeżeli trzeba będzie przeprowadzić leczenie endodontyczne, nie trzeba się go bać. Przy obecnym leczeniu kanałowym pod mikroskopem wszystko przebiega szybko i bezboleśnie.