Endodoncja, czyli leczenie kanałowe

Który dentysta jest dobry?
3 lipca, 2020
Na co warto zwrócić uwagę, kupując pastę do zębów?
10 lipca, 2020

Endodoncja, czyli leczenie kanałowe

Choć endodoncja wielu niczego nie mówi, to dział dentystyczny, obejmujący rozpoznawanie i leczenie dolegliwości miazgi zębowej. Powszechnie znamy to jako leczenie kanałowe. Co do zasady leczenie endodontyczne należy do jednych z trudniejszych zabiegów stomatologicznych. Pomimo tego, dzięki nowoczesnym technologiom i zdolnościom endodonty, czyli stomatologa zajmującego się takim leczeniem, leczenie  kanałowe przebiega sprawnie. Współczesne zabiegi leczenia endodontycznego wykonuje się z reguły pod mikroskopem, co zapewnia niezbędną widoczność zainfekowanej miazgi zęba.

Leczenia endodontycznego wymagają raczej poważne przypadki. To nie tylko infekcje miazgi zęba, ale też martwica czy zgorzele. Do gabinetu dentystycznego na zabieg kanałowy kierowani są też pacjenci z zapaleniem tkanek okołowierzchołkowych. Zdarza się, że pomoc lekarza endodonty potrzebna jest także przed planowanym leczeniem protetycznym. Zanim jednak stomatolog endodonta przystąpi do działania, wykonuje odpowiednią ilość badań diagnostycznych, jakie pomogą ocenić, w jaki sposób da się uratować ząb.

Chociaż leczenie kanałowe wywołuje wiele obaw wśród pacjentów, nowoczesność stomatologia sprawia, że nie ma się czego obawiać. Każdy przypadek leczenia kanałowego wykonywany jest pod znieczuleniem , dlatego zabieg jest bezbolesny. Prawidłowo opracowany kanał zębowy robi więcej problemów.