Usunięcie korzeni zębów

Plastyka dziąseł dentysta stomatologia estetyczna
Plastyka dziąsła
2 maja, 2019
Ortodonta - aparat ortodontyczny Toruń cena - Ortodoncja
Wizyta u ortodonty
25 lipca, 2019

Usunięcie korzeni zębów

Usunięcie korzenia zęba -chirurgia stomatologiczna

Jest to jeden z bardziej wymagających zabiegów, którym trudni się chirurg stomatologiczny. Dochodzi do niego, gdy korzenie zębowe zostają zarażone, a inne drogi leczenia nie skutkują. Lekarz musi dokładnie sprawdzić w jakim stanie są korzenie i wtedy może stwierdzić konieczność ich usunięcia. Dzięki temu powstrzymuje się postęp choroby. Innym powodem usunięcia jest też korzeń, który przebił się powyżej poziomu kości. Nie powinien jednak wyłaniać się dalej, niż na jeden minimetr.

Zabieg usunięcia korzenia

Przed rozpoczęciem zabiegu aplikuje się znieczulenie miejscowe. Jest to niezbędne, ponieważ aby dostać się do korzenia, chirurg stomatolog nacina dziąsło, aby je otworzyć. Czasami korzenie są ze sobą złączone, wtedy niezbędne jest użycie piły by je rozłączyć. Zdarza się też, że potrzebne jest przycięcie zęba. Wszystko zależy od stopnia rozwinięcia choroby i połączenia korzeni i ułatwionego lub utrudnionego do nich dostępu. W pojedynczych wypadkach zabieg ten odbywa się pod narkozą, choć dochodzi do tego tylko w odpowiednio wyposażonych klinikach i trudnych sytuacjach. Po zabiegu w ciągu najbliższych dwóch godzin trzeba wstrzymać się od jedzenia i stosować zimne okłady. Zwiększa się wtedy ryzyko powstawania zakażeń, z tego powodu pacjent, w razie potrzeby, otrzymuje przypisane antybiotyki i leki przeciwbólowe.

DENTYSTA TORUŃ