Co sprawia, że oczyszczanie języka jest wskazane?

W jaki sposób przygotować się do usunięcia zęba?
27 października, 2020
Wytrzymałe implanty zębów
26 listopada, 2020

Co sprawia, że oczyszczanie języka jest wskazane?

Higiena jamy ustnej to w głównej mierze staranne szorowanie zębów z pozostałości pokarmów. Nie wolno jednak zapominać, że bakterie gromadzą się tak samo na zębach, a także wszędzie w jamie ustnej. Samo szorowanie zębów nie eliminuje zatem 100% bakterii. Patrząc na strukturę języka, bakterie łatwo się na nim odkładają. Dlatego dentyści powtarzają, że pragnąc absolutnie dbać o jamę ustną, trzeba codziennie czyścić też język. To dlatego, że kiedy bakterie ciągle odkładają się w jamie ustnej generują problemy z higieną zębów.

Niekiedy szczoteczki do zębów wyposażone są w specjalne gumowe fragmenty zalecane do oczyszczania języka. Fragment szczoteczek, jaki pomoże nam zachować czystość języka znajdziemy zarówno w przypadku szczoteczek sonicznych do zębów (dla przykładu jako specjalna końcówka), jak i w przypadku zwykłych szczoteczek. Do oczyszczania języka dentyści zalecają ogólnodostępne specjalne czyściki lub skrobaczki, przeważnie wykonywane z gumy, jakie skutecznie usuwają bakterie z języka.

Metoda oczyszczania języka jest całkiem prosta. Starczy wykonywać okrężne ruchy oraz z prawa na lewo tak, aby w pełni wyeliminować bakterie. W tym celu można też wspomóc się pastą do zębów, a pełen efekt dobrze spotęgować płukanką do jamy ustnej. Takie działania bardzo dobrze czyszczą zęby, dziąsła i język z bakterii oraz są świetnym krokiem higienizacji. Dla zachowania pełnej higieny najlepiej umawiać się na regularne przeglądy u dentysty.