Całkowity brak zębów – implanty zębów vs. całkowite uzupełnienie protetyczne?

Stomatologia estetyczna Toruń
15 września, 2020
Stomatologia estetyczna
17 września, 2020

Całkowity brak zębów – implanty zębów vs. całkowite uzupełnienie protetyczne?

Całkowity brak zębów, czyli bezzębie to przypadek szczególny, gdzie trzeba udać się do dentysty. Całkowity brak zębów powoduje nie tylko nieprzyjemne uczucie, ale też negatywnie oddziałuje na zdrowie jamy ustnej. Polecane w tym przypadku leczenie zwraca funkcje zgryzu oraz umiejętność prawidłowej artykulacji (eliminuje seplenienie). Jaką metodą więc odbudować pełną estetykę uśmiechu oraz zdrowie?

Zajmujący się protetyką stomatolodzy mają w zanadrzu kilka rozwiązań, chociaż przeważnie wybieranymi sposobami są aplikacja implantów lub założenie tradycyjnej całkowitej protezy. Chociaż oba te rozwiązania nieźle eliminują bezzębie, oba posiadają zarówno mocne i słabe strony. Zdarza się, że używanie protezy może okazać się niedostępne przez na przykład nieodpowiednie warunki anatomiczne szczęki. Takie protezy z czasem się niszczą. Raz na kilka lat trzeba je wymienić, dlatego że z biegiem lat wyrabiają się i stają się mniej dopasowane, jak na początku.

Wszczepienie implantów zębów z kolei zajmuje znaczną ilość czasu, choć efekt jest długotrwały, bo za pomocą odpowiedniej higienizacji, może przetrwać również do końca życia. Przywrócenie funkcjonalności jamy ustnej za pomocą implantów to leczenie dłuższe z uwagi na na konieczność wszczepienia śruby implantu w kości szczęki i żuchwy. Wszczepiony implant przed założeniem korony, jaka będzie zastępowała ząb, musi zespoić się z tkankami i kośćmi. Dopiero po tym czasie można kontynuować leczenie protetyczne.

Decydując między aplikacją implantów, a protezą całkowitą warto wziąć pod uwagę wygodę i komfort.